[MEDLEMSINNEHÅLL)
Det bästa betyg du kan få är att höra någon säga att du alltid är densamma, både på insidan och utsidan. Då har du lyckats skapa en genuin personlighet och ett trovärdigt och äkta personligt varumärke! Din personlighet och ditt personliga varumärke är i princip samma sak. Med den stora skillnaden att du inte själv äger omgivningens uppfattningar om dig. Men du kan påverka dem. Allting du gör antingen stärker och bygger ditt varumärke – Eller förstör det. Allt räknas!
Du kanske tänker att detta låter för prestigefyllt och inget för dig som är konstnär. Men saken är den… Du är inte bara konstnär! Du är också entreprenör, troligtvis egenföretagare och absolut “the designer of your life”!
Eftersom det främst är du själv som säljer din konst så är det personliga varumärket en otroligt viktig tillgång. Ett starkt varumärke är en framgångsfaktor. Det vet vi! Oavsett om du ska presentera dig för en gallerist eller om du ska presentera dig som konstnär i ett mingel-sammanhang, eller om du själv ska visa upp ett konstverk för en möjlig köpare – så spelar detta roll – Ifall du vill tjäna mer pengar på ditt konstnärskap!
Efter att du har läst min artikeln hoppas jag att du fått en bild av betydelsen och känner dig peppad att slipa på ditt personliga varumärke. För vet du vad – Du har redan ett!
Logga in – om du redan är medlem
Få access till hela artikeln genom att bli medlem. / Mvh Ingela Bli medlem här!
Som medlem får du nischad kunskap och inspiration kopplad till konstnärens olika utmaningar. Fokus ligger främst på att hålla igång din konstbusiness men också på att stimulera din skaparkraft och stärka tron på dig själv. Medlemskapet kostar 159 kr/månad. Läs mer om medlemskapet här.